Cerebralni apsces

Što je i kako nastaje apces mozga?

Apsces mozga je intracerebralna nakupina gnoja. Apsces mozga može nastati izravnim širenjem kranijalne infekcije (npr. osteomijelitis, mastoiditis, sinusitis, subduralni empijem), od penetrantnih rana glave (uključujući neurokirurške postupke), hematogenim širenjem (npr. bakterijski endokarditis, kongenitalne srčane anomalije s desno–lijevim spojem ili intravenski ovisnici) ili iz nepoznatih razloga.

Uzročnici apscesa najčešće su anaerobne a ponekad miješane bakterije, često anaerobni streptokok ili Bacteroides. Stafilokoki su čest uzročnik nakon traume glave, neurokirurške operacije ili endokarditisa. Enterobacteriaceae su česte ako je izvor bakterija uho. Gljivice (npr. Aspergillus) i protozoe (npr. Toxoplasma gondii, osobito u bolesnika zaraženih HIV–om) također mogu dovesti do apscesa.

Apsces nastaje kad inflamirano područje mozga postane nekrotično a stanice glije i fibroblasti stvore kapsulu oko procesa. Edem oko apscesa može povećati intrakranijalni tlak.

Simptomi, znakovi i dijagnoza

Simptomi su posljedica povećanog intrakranijalnog tlaka i efekta mase. Glavobolja, mučnina, povraćanje, letargija, konvulzije, promjena osobnosti, edem papile i žarišni neurološki ispadi se razvijaju za nekoliko dana ili tjedana. Vrućica, zimica i leukocitoza mogu se razviti prije nego se infekcija inkapsulira, a zatim nestaju.

Kad simptomi pobuđuju sumnju na apsces, indiciran je CT ili MR s kontrastom.

Liječenje cerebralnog apscesa

Liječenje se provodi antibioticima, kirurškom drenažom i HBOT koja smanjuje edem, djeluje baktericidno, poboljšava mikrocirkulaciju i ubrzava izlječenje.

professions-man-doctor-1

Pitajte doktora

Zatražite video ili telefonske konzultacije ili se putem e-maila konzultirajte sa liječnikom ili kirurgom specijaliziranim za vaš problem i saznajte sve što vas zanima o određenom tretmanu ili liječenju.

professions-man-doctor-1

Pitajte doktora